Як отримати фінансову підтримку на капітальний ремонт будинку? Програма 70/30

В наш час більшість людей живуть в «хрущовках», побудованих ще у 60-ті роки минулого століття, які нерідко терміново потребують капітального ремонту (труби прогнили, роками не працює ліфт або ж будинок просто розвалюється). Досвід показує, що власників квартир навіть не цікавить естетична краса свого будинку, тільки б можна було безпечно для свого життя та здоров’я пересуватися по своїй прибудинковій території та безпосередньо в будинку. Та чи можемо ми бути впевненні, що нашому життю та здоров’ю нічого не загрожує, коли шматки фасаду майже падають прямо на голову, а ліфт не ремонтували вже 40 років? Це риторичне питання.

Кожен прагне до комфортного та безпечного існування, та при першій можливості зробить все, що від нього залежить, щоб втілити ці прагнення в життя. Тут у Вас і виникає цілком логічне питання, де ж брати кошти на відбудову Вашого «гнізда»?  Ми з радістю дамо відповідь на дане питання, та підкажемо Вам як платити тільки 30% за ВЕСЬ капітальний ремонт у Вашому будинку.

Для цього Вам допоможе програма співфінансування реконструкції, реставрації, проведення капітального ремонту та технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирних будинках міста Києва – 70/30. Слід зауважити, що дана програма поширюється тільки на будинки, які експлуатуються понад 10 років. Її суть полягає у тому, що співвласники багатоквартирного будинку платитимуть тільки 30% за капітальний ремонт, а 70% їм компенсують за рахунок коштів бюджету міста Києва.

Ні для кого не секрет, якщо хочеш щось зробити як слід – зроби це сам. Але виникає питання, з чого ж почати?

Крок перший. Потрібно створити ініціативну групу з числа співвласників багатоквартирного будинку. Мінімальний розмір ініціативної групи – 3 співвласники, при цьому створення ініціативної групи обов’язково оформлюється протоколом. Після чого,

ініціативна група обирає напрям робіт та звертається з відповідною заявою до Комунального підприємства «Київжитлоспецексплуатація».

Зауважимо, прийняття рішень стосовно спільного майна, яким користується лише певна група співвласників (співвласники квартир та нежитлових приміщень, розташованих в одному під’їзді або секції багатоквартирного будинку тощо), за умови що при цьому не порушуються права інших співвласників, можуть бути передані цій групі співвласників. Такі рішення стосовно спільного майна приймаються зборами зазначеної групи співвласників. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 75 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень відповідної групи (під’їзд, секція багатоквартирного будинку тощо).

Крок другий. Комунальне підприємство

«Київжитлоспецексплуатація» протягом 10 днів з моменту отримання звернення виходить на об’єкт та складає дефектний акт, визначає попередню вартість робіт

та інформує про неї ініціативну групу. Якщо ініціативну групу щось не влаштовує – вона може обрати інший вид робіт або відмовитися від нього взагалі. Якщо ж все влаштовує – рухаємося далі.

Крок третій. Ініціативна група інформує співвласників про проведення зборів для прийняття рішення про участь у програмі співфінансування та обрання Уповноваженої особи для реалізації програми:

  • особисто кожного, і обов’язково під підпис (потрібно завчасно скласти список (спів-) власників кожного приміщення у будинку, де вони залишатимуть свої підписи);
  • шляхом поштового відправлення, а саме – рекомендованим листом;
  • шляхом розміщення оголошення на загальнодоступному місці при вході в кожний під’їзд (за можливості – також у ліфтах).

Як показує практика,

майже кожне ОСББ стикається з проблемою повідомлення мешканців

(складності виникають через неможливість отримання інформації стосовно того, хто є власником). Це є дуже важливим елементом, оскільки без належного повідомлення всіх мешканців, законність проведення таких зборів може стати під питання, це навіть може слугувати підставою для судових позовів окремих невдоволених громадян. Інформацію по цьому питанню ви можете отримати в публікації на нашому сайті «Як створити ОСББ?» чи звернувшись до нас за консультацією.

Далі ініціативна група готується до зборів. Оскільки потрібен час для інформування всіх сусідів про умови участі у програмі та надання відповідей та роз’яснень на питання, які у них можуть виникнути, рекомендуємо перед загальними зборами протягом 14 днів зробити хоча б 4 зустрічі з співвласниками.

Після того, як ініціативна група проінформувала всіх мешканців – їй необхідно розробити проект протоколу зборів з такими обов’язковими питаннями:

  1. Підтвердження обраного виду робіт.
  2. Підтвердження суми коштів співфінансування.
  3. Визначення способу розподілу часток співфінансування.
  4. Визначення способу накопичення коштів співфінансування.
  5. Обрання Уповноваженої особи від співвласників для укладання договору з КП «Київжитлоспецексплуатація»  для реалізації проекту.

Коли всі мешканці проголосували – проводиться підрахунок голосів. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосували власники квартир і нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 75% загальної площі всіх квартир і приміщень у будинку. Якщо в результаті проведення загальних зборів рішення не набрало достатньої кількості голосів «ЗА» або «ПРОТИ», тобто позиція більшості незрозуміла – проводиться письмове опитування серед співвласників, які не голосували на загальних зборах.

Письмове опитування співвласників здійснюють протягом 15-ти календарних днів із дати проведення загальних зборів. Якщо протягом цього строку необхідну кількість голосів «ЗА» не набрано, рішення вважаються неприйнятими. Важливо пам’ятати, що для письмового опитування необхідно створити спеціальні опитувальні листи, які мають варіанти відповідей щодо кожного питання – «ЗА», «ПРОТИ», «УТРИМАВСЯ».

Рішення зборів співвласників оформлюється протоколом, один примірник якого надається в КП «Київжитлоспецексплуатація».

Крок четвертий. Обрана на загальних зборах Уповноважена особа обов’язково повинна зробити наступне:

  1. Надати Комунальному підприємству «Київжитлоспецексплуатація» примірник протоколу зборів співвласників.
  2. Укласти від імені співвласників договір з КП «Київжитлоспецексплуатація» на реалізацію проекту.
  3. Узгодити проектну та/або проектно-кошторисну документацію.
  4. Підписати акт виконаних робіт.

В свою чергу, КП «Київжитлоспецексплуатація»:

  1. Визначає остаточну вартість робіт.
  2. Забезпечує розробку проекту та/або проектно-кошторисної документації.
  3. Проводить закупівлі та визначає підрядну організацію.
  4. Веде Реєстр проектів.
  5. Здійснює контроль за накопиченням коштів.
  6. Інформує Департамент житлово-комунальної інфраструктури про накопичення 80% коштів співфінансування для реалізації проекту.
  7. Забезпечує реалізацію проекту.
  8. Залучає Уповноважену особу від співвласників до процесу реалізації та підписання акту виконаних робіт.

Після отримання інформації від Комунального підприємства «Київжитлоспецексплуатація» про накопичення на окремому рахунку 80% коштів співфінансування,

Департамент житлово-комунальної інфраструктури перераховує кошти у розмірі 70% від кошторисної вартості проекту на рахунок Комунального підприємства «Київжитлоспецексплуатація» для реалізації проекту.

Як показує практика, подача заявки на участь в програмі та повідомлення співмешканців забирає неймовірно багато часу та сил. Але не варто лякатися та опускати руки, довірте справу професіоналам – наша команда допоможе Вам написати заяву на участь у програмі, повідомити співмешканців про проведення зборів та відповість на будь-які інші Ваші запитання.

Сподіваємося, що Вам усе-таки не доведеться стикатися з необхідністю робити капітальний ремонт будинку, але якщо є «тривожні дзвіночки» – радимо не зволікати з цим питанням, бо інколи наслідки можуть бути фатальними.